Asiakaspalvelu: info@budopunkt.fi | puh. 0403-508091 (vain englanniksi) | ma-pe: 11-18

Budopunkt Budopunkt

Ostoskori on tyhjä.

Käyttöehdot

1. Käyttöehdot

  • 1.1Budopunkt on urheiluvälineitä, -vaatteita ja -jalkineita sekä aseita (“tuotteet”) myyvä verkkokauppa, jonka omistaa Budopunkt Oy.
  • 1.2Rekisteröityessäsi Budopunktin jäseneksi tai ostaessasi tuotteita osoitteesta www.budopunkt.fi (“verkkokaupasta”) sitoudut noudattamaan näitä ehtoja sekä asiaankuuluvia Suomen lain kohtia.

2. Sopimuksen toteutuminen

  • 2.1Budopunkt myy verkkokaupassaan tuotteita, joita kuluttajat (“asiakkaat”) ostavat.
  • 2.2Budopunktin ja asiakkaan välinen sopimus astuu voimaan, kun asiakas on maksanut tuotteensa ja saa siitä tilausvahvistuksen. Tuotteita ei voi varata (esimerkiksi lisäämällä ostoskoriin).

3. Hinnat

  • 3.1Budopunktin verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on esitetty euroissa ja ne sisältävät arvonlisäveron. Alennuksista ja kampanjahinnoista ilmoitetaan erikseen ja vieressä ilmoitetaan aina myös alkuperäinen hinta.
  • 3.2Jos olet valinnut toimitustavaksi kuriiripalvelun, hintaan lisätään kyseisestä toimitustavasta aiheutuvat kulut.
  • 3.3Jos olet valinnut Itella SmartPOST-toimitustavan, hintaan lisätään kyseisestä toimitustavasta aiheutuvat kulut.
  • 3.3Alennukset koskevat vain normaalihintaisia tuotteita.

4. Tuotteiden saatavuus, tuotekuvat ja tuotekuvaukset

  • 4.1Budopunkt tekee parhaansa varmistaakseen verkkokaupan tietojen tuotteiden saatavuudesta pysyvän ajan tasalla. Mikäli tilattua tuotetta ei kuitenkaan jostain syystä ole saatavilla, ilmoitamme asiasta asiakkaalle mahdollisimman pian. Asiakkaalla on valittavanaan kolme vaihtoehtoa:
        * Palautamme rahat asiakkaalle seuraavana arkipäivänä
        * Asiakas voi vaihtaa tilaamansa tuotteen/tuotteet toiseen samanhintaiseen tuotteeseen/tuotteisiin.
        * Tilaamme kyseistä tuotetta lisää keskusvarastolta. Tällöin toimitusaika on normaalia pidempi.
    • 4.2Budopunkt pyrkii käyttämään verkkokaupassaan tuotekuvia, jotka vastaavat mahdollisimman hyvin todellisuutta. Toisinaan eroja kuvan ja tuotteen todellisen ulkonäön välillä kuitenkin esiintyy.
    • 4.3Budopunkt tekee parhaansa tarjotakseen asiakkaille mahdollisimman tarkkoja tuotekuvauksia verkkokaupassaan. Tuotteiden kuvauksia ja saatavuustietoja päivitetään säännöllisesti.

    5. Tilin luominen

    • 5.1 Budopunktista ostaminen ei edellytä tilin luomista, mutta tili tarjoaa asiakkaalle ostoskokemusta helpottavia lisäominaisuuksia, kuten tilaushistorian seurannan ja uutiskirjeen vastaanottamisen.
    • 5.2 Asiakas voi koska tahansa poistaa tilinsä Budopunktista menemällä kohtaan Asetukset ja valitsemalla Poista tili.
    • 5.3 Asiakkaalla voi olla vain yksi tili Budopunktissa.

    6. Ostaminen

    • 1. Etsi Budopunktista haluamasi tuote.
    • 2. Valitse haluamasi koko ja klikkaa Lisää ostoskoriin.
    • 3. Siirtyäksesi kassalle klikkaa Ostoskorin kuvaketta, jolloin sivulle aukeaa yhteenveto ostoskorisi sisällöstä.

      Jos et halua lisätä koriin enää muita tuotteita, klikkaa Kassalle.

      Jos tahdot vielä jatkaa ostosten tekoa, klikkaa Takaisin kauppaan. Lisätäksesi tuotteita ostoskoriin toimi kuten edellä.

      Jos haluat käyttää alennuskoodin, lisää se kohtaan Alennuskoodi ja klikkaa Lisää. Erilaisia kampanjoita saattavat koskea erilaiset ehdot. Tutustuthan huolellisesti kutakin kampanjaa koskeviin ehtoihin.

    • 4. Klikkaa Kassalle ja pääset maksamaan ostoksesi. Voit maksaa joko vierailijana tai rekisteröityneenä käyttäjänä. Täytä pakolliseksi merkityt kentät
          a) Valitse haluamasi toimitustapa. Valittavanasi ovat Itella Smartpost tai DPD.
          b) Valitse maksutapa. Voit maksaa ostoksesi pankkisiirrolla tai verkkopankissa Paytrailin kautta.
          5. Varmista että tilauksesi tiedot ovat oikein ja klikkaa Varmista tilaus.
      • 6.1 Jos valitsit maksutavaksi verkkopankin, sinut ohjataan automaattisesti verkkomaksupalveluun, jossa suoritat maksun. HUOM! Maksun tehtyäsi muista palata palveluntarjoajan sivuille (www.budopunkt.fi), jotta tilauksesi aktivoituu! Maksun varmistuttua lähetämme asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostitse
      • 6.2 Kun teet tilauksesi ja valitset maksutavaksi pankkisiirron, lähetämme sinulle maksutiedot ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Maksettuasi ostoksesi tilillemme, lähetä meille maksusi kuitti ja lähetämme tuotteet sinulle.
      • 7. Kaikki selvää, tuote on matkalla kohti uutta omistajaansa!

      7. Toimitus

      8. Tuotteen vaihto ja palautus

      • 8.1Budopunktista ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeuden aika lasketaan joko postin saapumisilmoituksen saapumispäivästä tai kuriiripalvelua käytettäessä paketin saapumispäivästä
      • 8.2Palautetun ostoksen summa hyvitetään asiakkaan tilille 5 työpäivän kuluessa palautuksen saapumisesta.
      • 8.3Tuotteen palauttaminen tai vaihtaminen tämän sopimuksen mukaisesti on asiakkaalle maksutonta.
      • 8.4Ohjeet tuotteen palauttamiseksi:
          *Täytä tuotteen mukana tullut palautuslomake (voit myös tulostaa lomakkeen sivuiltamme Oma tilini -kohdasta) ja pakkaa se yhdessä palautettavan tuotteen kanssa tuotteen alkuperäiseen pakkaukseen.
          *Jos käytit tilaukseesi lähettipalvelua, ilmoita meille, että haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@budopunkt.fi.
          *Jos tilasit pakettisi SmartPostiin, vie paketti samaan Itellan SmartPOST-pisteeseen, josta hait sen ja käytä tekstiviestitse saamaasi palautuskoodia.
      • 8.5alautettavan tai vaihdettavan tuotteen kunto
          *Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa, jossa se lähetettiin.
          *Jos palautettava tuote tai pakkaus on Budopunktista johtumattomista syistä huonommassa kunnossa kuin lähetettäessä, Budopunktilla on oikeus olla palauttamatta asiakkaan rahoja. Budopunkt ilmoittaa tästä asiakkaalle.
          *Jos palautettava tuote osoittautuu käytetyksi, eli siinä on jälkiä käytöstä, joka ylittää normaalin sovittamisen, Budopunkt voi kieltäytyä palauttamasta asiakkaan rahoja ja katsoa tuotteen palautusoikeuden rauenneen.
          *Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan ja tuotteen hintalappujen tulee olla paikoillaan.
          *Avaa aina tuotteet hyvin varovasti, jotta pakkaus vahingoittuu mahdollisimman vähän. Mikäli tuotteen avaaminen pakkausta vahingoittamatta ei ole mahdollista, tuotetta ei tarvitse palauttaa alkuperäisen pakkauksen kanssa.
      • 8.6Tuotteen vaihto Lähetämme vaihdettavan tuotteen sinulle heti, kun palauttamasi tuote saapuu meille. Uuden tuotteen toimitusaika on sama kuin tilauksissamme normaalisti.
          a)Budopunkt ei aina voi taata korvaavan tuotteen saatavuutta, mikäli sellaista ei yksinkertaisesti löydy varastostamme. Alennustuotteen voi vaihtaa normaalihintaiseen vain siinä tapauksessa, että tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana tai ollut viallinen jo lähetettäessä. Jos et löydä valikoimastamme korvaavaa tuotetta, voit saada rahasi takaisin.

      9. Takuu ja viallisten tuotteiden palautus

      • 9.1Budopunkt on vastuussa tuotteissa ilmenevistä vioista ja puutteista kaksi vuotta tuotteiden saapumisesta asiakkaalle.
      • 9.2Mikäli asiakas havaitsee tuotteissa puutteita tai vikaa, hänellä on oikeus palauttaa tuotteet ja saada rahansa takaisin tai vaihtaa tuote korvaavaan tuotteeseen
      • 9.3Ohjeet tuotteen vaihtoon ja palautukseen löytyvät tästä sopimuksesta kohdasta 8 - Tuotteen vaihto ja palautus
      • 9.4Budopunkt Oy ei vastaa tuotteissa ilmenevistä puutteista, jotka johtuvat:*
          a)Asiakkaan omasta toiminnasta
          b)Tuotteen käyttötarkoituksesta poikkeavasta käytöstä
          c)Tuotteen mukana tulleiden käyttöohjeiden noudattamatta jättämisestä
      • 9.5Jos Budopunktin henkilökunta katsoo, että tuotteen puutteet johtuvat kohdassa 9.4 mainituista syistä, Budopunkt voi kieltäytyä palauttamasta asiakkaan rahoja tai korvaamasta palautuksen toimituskuluja.
      • 9.6Budopunkt palauttaa asiakkaan rahat samalle tilille, josta ostos on alunperin maksettu. Korvaus sisältää myös toimituksesta ja palautuksesta aiheutuneet postikulut. Maksusuoritus näkyy asiakkaan tilillä 7-14 arkipäivän kuluessa palautuksen saapumispäivästä.
      • 9.7Huomattuasi vian tuotteessa ilmoita siitä viipymättä Budopunktille sähköpostitse osoitteeseen info@budopunkt.fi. Viasta on ilmoitettava enimmillään kahden kuukauden sisällä puutteen havaitsemisesta. Ilmoita viestissä seuraavat asiat:
          *Nimi ja yhteystiedot
          *Päivämäärä
          *Tuotteen vika/puute
          *Korvausvaatimus Budopunktille
          *Todiste, että olet ostanut tuotteen Budopunktilta (esim. tilausnumero)
      • 9.8Budopunktilla on lainmukainen velvollisuus vastata asiakkaalle 15 päivän kuluessa

      10. Vastuu ja ylivoimaiset esteet

      • 10.1Budopunkt on vastuussa asiakkaalle tämän sopimuksen noudattamisesta ja asiakas on vastuussa Budopunktille tämän sopimuksen noudattamisesta. Molempien osapuolten on noudatettava Suomen lainsäädännön asetuksia.
      • 10.2Budopunkt ei ole vastuussa toimuksessa ilmenevistä viivästyksistä tai ongelmista, jos ne johtuvat seikoista, joihin Budopunkt ei voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esimerkiksi yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista (ylivoimainen este).
      • 10.3Budopunkt ei ole vastuussa kohdassa 4 kuvailluista virheistä verkkokaupan tuotekuvauksissa tai -kuvissa. Budopunkt päivittää sivuja säännöllisesti ja pyrkii korjaamaan mahdolliset virheet viipymättä.
      • 10.4Budopunkt ei vastaa tuotteiden virheistä, jotka ilmenevät tuotteen siirryttyä Budopunktilta tuotteen toimittavalle taholle.
      • 10.5Budopunkt ei vastaa virheellisten tuotteiden aiheuttamista vahingoista esimerkiksi omaisuudelle tai henkilöille.

      11. Tietosuoja

      • 11.1Budopunktin verkkokaupan käyttäjät antavat tietoisesti suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn laissa säädettyjen edellytysten sekä tämän sopimuksen ehtojen mukaisesti.
      • 11.2Budopunkt noudattaa kaikkia henkilötietojen suojelemista koskevia sovellettavia lakeja ja määräyksiä. Budopunkt käyttää asiakkaan henkilötietoja myyntitarkoituksiin sekä tarjouksien lähettämiseen. Budopunkt saa lähettää sähköpostitse uutiskirjeen asiakkaalle, joka on merkinnyt raksin ruutuun kohdassa “Minulle saa lähettää uutiskirjeen”.
      • 11.3 Kuriiripalveluille annetaan vain juuri sen verran tietoja, kuin he tarvitsevat tavaran toimittamiseen.
      • 11.4Henkilökohtainen tietosuoja taataan kaikkien lakisääteisten turvatoimien mukaisesti. Budopunkt sitoutuu olemaan luovuttamatta henkilötietoja kolmansille osapuolille tai käyttämättä henkilötietoja lain tai tämän sopimuksen vastaisesti.
      • 11.5Henkilötietoja saa käsitellä Budopunkt Oy

      12. Ehtojen muuttaminen

      • 12.1Budopunktilla on oikeus tehdä verkkokauppaa koskevia muutoksia, jotka parantavat verkkokaupan käytettävyyttä ja/tai turvallisuutta. Hintojen muutoksista tai lisäyksistä ilmoitetaan aina Budopunkt.fi -sivulla.
      • 12.2Muutoksista ehdoissa tai hinnoissa ilmoitetaan aina Budopunktin verkkosivuilla. Mikäli olet tehnyt sopimuksen Budopunktin kanssa ennen muutoksen julkaisemista, sinua koskevat ennen muutosta määritellyt ehdot, ellei laissa tai tässä sopimuksessa toisin määrätä.
      • 12.3Budopunkt pidättää oikeuden perua kaupan, mikäli tapahtuu jokin seuraavista: inhimillinen virhe tai tekninen vika järjestelmässä. Jos esimerkiksi 200€ arvoisen tuotteen hinnaksi on merkitty 5€, oletamme asiakkaan ymmärtävän kyseessä olevan virhe.

      13. Muut ehdot ja edellytykset

      • 13.1Tämän sopimuksen ulkopuolelle jäävien kysymysten kohdalla Budopunkt toimii Suomen lainsäädännön mukaisesti.
      • 13.2Mahdolliset erimielisyydet Budopunktin ja asiakkaan välillä ratkaistaan pääsääntöisesti neuvottelemalla. Mikäli yhteisymmärrykseen ei päästä, noudatetaan Suomen kansallisen kuluttajavalituslautakunnan tai muiden Euroopan maiden vastaavien viranomaisten päätöksiä.

      14. Maksupalvelutarjoaja

      • 14.1Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
      • 14.2Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.